sowie

Budowy, remonty, inwestycje w Wałbrzychu i okolicach

Ostatnio komentowane
Publikowane na tym serwisie komentarze są tylko i wyłącznie osobistymi opiniami użytkowników. Serwis nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ich treść. Użytkownik jest świadomy, iż w komentarzach nie może znaleźć się treść zabroniona przez prawo.
Data newsa: 2009-01-09 18:32:00

Ostatni komentarz:

A władze województwa zrobiły z władz Głuszycy a przede wszystkim z mieszkańców .... Jak obiecali największe muldy pościnać na drodze wojewódzkiej (tj Sienkiewicza)tak tez zrobiły- no nie do końca. Tyle, że teraz oprócz muld jest jeszcze tarka. A my dalej słuchamy jeszcze większy hałas samochodów.


dodany: 2009.05.04 17:11:34
przez: gość
czytaj więcej
Data newsa: 2008-10-03 13:11:00

Ostatni komentarz: Uwaga!!! Przestrzegamy przyszłych najemnców przed podpisywaniem umów najmu w Magnolia Park Wałbrzych. We Wrocławiu zarząd stosuje bardzo nieuczciwe metody ściągania pieniędzy z najemców. Stawki są bardzo wysokie a członkowie zarządu bardzo niekompetentni, Uwaga na umowy najmu!!! Prze dpodpisaniem dać do zaopiniowania prawnikowi i negocjować warunki, szczególnie jeżeli chodzi o wyrównania roczne czynszów!!! Zarząd Magnolia Park Wrocław nastawiony jest tylko i wyłącznie na ściąganie pieniędzy z najemców, są zupełniw niekompetentni jeżeli chodzi o zarządzanie centrum handlowym.
dodany: 2009.04.27 14:51:10
przez: Looke
czytaj więcej
Data newsa: 2009-03-27 14:08:00

Ostatni komentarz: no oby juz to skonczyli!
dodany: 2009.03.30 20:11:08
przez: ant
czytaj więcej
Data newsa: 2009-02-06 10:34:00

Ostatni komentarz: no ciekawe! oby sie nie skonczylo jak z inwestycja na ratuszowej ktorej nasze miasto nie moze sie doczekac od wielu wielu latek
dodany: 2009.02.06 14:53:53
przez: ja
czytaj więcej
Data newsa: 2008-12-19 15:45:00

Ostatni komentarz: Ino jednom ulice?
Toć tu ca robić wszyćko - i to rychło.

sudek@polakpotrafi.eu

dodany: 2009.01.19 00:44:18
przez: sudek
czytaj więcej
Data newsa: 2008-10-17 16:42:00

Ostatni komentarz: Piotrze. I nikt więcej nie skomentował tematu obwodnicy Głuszycy.Teraz jest tragicznie a ma być jeszcze gorzej- kilkanaście tysięcy pojazdów pod naszymi oknami i takie życie fundują nam decydenci.
dodany: 2009.01.07 19:28:53
przez: gość
czytaj więcej
Data newsa: 2008-11-07 15:59:00

Ostatni komentarz: No i co dalej. A co z mieszkańcami Głuszycy, przez którą przejeżdża dziennie kilka tysięcy samochodów. Czy mają tak żyć dalej w nieustannym huku pojazdów? Ani odpoczynku ani snu.
dodany: 2009.01.07 19:24:24
przez: gość
czytaj więcej
POLECAMY
Ruszyła budowa zachodniej obwodnicy Wałbrzycha
2019-04-16 14:03:00

Nareszcie wałbrzyszanie mogą odetchnąć z ulgą. Już nikt w mieście i w Polsce nie przywoła widma Yeti! Bo tak do tej pory postrzegano obwodnicę: wszyscy o niej słyszeli od prawie dwudziestu lat, ale nikt jeszcze po niej nie jeździł. Teraz ulegnie to zmianie.
Zachodni odcinek obwodnicy miasta Wałbrzycha przebiegać ma tak naprawdę w samym jego sercu: na skrzyżowaniu ulic Wrocławskiej i DeGaulla poprzez Podzamcze, Piaskową Górę, Wzgórze Gedymina, przecięcie ulicy Żeromskiego i połączenie na węźle Reja z ulicą Chrobrego.

Historia budowy tej trasy liczy więcej niż trzydzieści lat. Połowa lat dziewięćdziesiątych i plac budowy od strony Piaskowej Góry, ponad szpitalem dr. Sokołowskiego na wzgórzu Gedymina. Ciężki sprzęt, strzelanie skał i pierwszy asfalt. Wówczas wybudowano również kładkę nad drogą dla pieszych, powyżej szpitala, celem zaspokojenia potrzeb okolicznych działkowców. W tym czasie szacunkowe koszty budowy oscylowały w granicach siedemdziesięciu milionów złotych.


Zmiany, zmiany, zmiany
Wałbrzych przestał być jednak województwem, w ramach działań politycznych stracił statut miasta na prawach powiatu i został wcielony do powiatu ziemskiego jako jedna z gmin. Nastąpił chaos drogowy. Ulicami zarządzało czterech zarządców, a miasto, nie mając odpowiednich finansów do zrealizowania budowy obwodnicy, podrzuciło niedokończony plac budowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, niczym kukułcze jajo w 2004 roku. Jajo, które wykluwało się aż do 2019 roku. W tym czasie, w 2006 roku, ówczesny prezydent Wałbrzycha, podpisał porozumienie z GDDKiA, którego priorytetem była budowa drogi. W 2009 roku GDDKiA zakomunikowało przetarg na zaprojektowanie zachodniego odcinka obwodnicy Wałbrzycha. Rok później wyłoniono firmę, która objęła pieczę nad dokumentacją techniczną.

I znów mniej niż zero?
Niestety, "inwestycja" ta wskoczyła na listę rezerwową w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Sprawa nabiera nowego znaczenia dopiero w 2013 roku, jakże szczęśliwym dla naszego miasta. To właśnie wtedy Wałbrzych odzyskuje grodzkość, a dwa lata później Prezydent Szełemej podpisuje porozumienie z GDDKiA o dokończeniu budowy obwodnic. W 2015 roku zaczynają się procesy wywłaszczeń terenów pod przyszłą drogę. Pieniądze miały wówczas pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Europejska obwodnica
W 2017 roku w budowę obwodnicy Wałbrzycha zaangażowała się Europa. To w tym roku Ministerstwo Rozwoju rozdysponowało wstępnie kwotę ponad dwóch miliardów złotych na budowę dróg w szesnastu miastach Polski. Wałbrzych na tej liście był z kwotą blisko trzystu milionów. Jednak - jak w brazylijskiej telenoweli - nie brakowało zwrotów w akcji i dało się odczuć dreszczyk napięcia. Bowiem okazało się, że potrzeba blisko trzydziestu milionów na tak zwaną część „szczawieńską”, przebiegającą przez tereny uzdrowiska. To obudziło do działania nie tylko wielu polityków i samorządowców, ale również działaczy społecznych.

Pomaga Szczawno
Dobrym przykładem inicjatyw było zbieranie podpisów wśród mieszkańców Szczawna-Zdroju przez działaczy Stowarzyszenia Kocham Szczawno-Zdrój. Akcję zaadresowano do głównych decydentów przyznania tych środków. A walka toczyła się o utrzymanie statutu uzdrowiska właśnie dla Szczawna-Zdroju.

Później dobrą nowinę w połowie września potwierdził na swoich stronach Michał Dworczyk, szef kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

I tak w ekspresowym, blisko dwudziestoletnim skrócie, dotarliśmy do momentu, w którym jesteśmy dziś: zabezpieczenia prawnego nad realizacją inwestycji, ogłoszenia przetargu i wyłonienia wykonawcy.

Jest umowa!
4 kwietnia 2019 roku w Wałbrzyskim Ratuszu w Sali Witrażowej podpisano oficjalnie umowę na budowę zachodniej części obwodnicy Wałbrzycha. Wśród wielu znamienitych świadków tego zdarzenia znaleźli się: parlamentarzyści, samorządowcy, wysocy rangą urzędnicy państwowi i przedstawiciele mediów. Sygnatariuszami umowy byli przedstawiciele Zarządu Dróg Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a przede wszystkim - wykonawca, spółka Budimex S.A. z siedzibą w Warszawie. Pieczę do końca nad wszystkim sprawował Prezydent Miasta Wałbrzycha, Roman Szełemej. To moment znaczący, bo tak ogromnej jednorazowej inwestycji pod każdym względem od ponad pół wieku w Wałbrzychu nie było.

Na koniec warto docenić wszystkich razem i każdego z osobna. Podziękować tym, którzy przyczynili się do sukcesu. Drodzy Państwo! To była dobra robota!

Podpisanie ślubu miało już miejsce, teraz na dziecko będziemy czekać dwa lata.

Źródło: 30minut.pl
 


Wróć
dodaj komentarz